Jaarprogramma en Afspraken

Agenda Jaarprogramma 2024 (voor zover bekend).

Het zangschema voor de tweede helft voor 2024 is bekend.
Noteer de data in een agenda of telefoon, en bij het maken van afspraken zoveel mogelijk om de onderstaande zondagen heen wil plannen.

We zingen op:

Agenda 2e helft van 2024 (voor zover bekend).

Zondag 23 juni, 11.00 uur    Plechtige uitvoering feestmis n.a.v. 75 jr. Antoniuskerk, en 60 jr. Lidwinakoor.

Repetitie donderdag 27 juni, dit is onze laatste repetitie wat betreft  de eerste helft van 2024.
We beginnen die avond met napraten met alle koorleden over de jubileummis en nadenken over het naderend concert. Daar doen we een half uur tot 3 kwartier over. Dan koffie/thee en vervolgens repeteren. We sluiten af met een drankje en iets erbij.

Donderdag 15 augustus gaan weer repeteren na de vakantie

Zondag 8 september, 11.00 uur zingen we de startviering

Zondag 22 september, 11.00 uur   zingen we de mis.

Zaterdag 28 september nemen wij deel aan Best Veul koren
Volgens schema zingen wij die dag van 14u30 tot 15 uur in de Bank
en van 15u30 tot 16 uur in de Boterhoek ter hoogte van Bruna.

Zondag 8 september, 11.00 uur   Zingen we de Startviering?

Op donderdag 3 oktober en op donderdag 10 oktober repeteren wij met een strijkkwartet,
dit in aanloop naar het concert van zaterdag 12 oktober.

Het concert vindt plaats in de Lidwinakerk als onderdeel van de
concertserie Lidwina in Concert.
Aanvangstijd van het concert is 19u30.
We zingen ongeveer 1 uur en de toegang is gratis.

Zondag 13 oktober, 11.00 uur zingen we de mis

Zondag 10 november, 11.00 uur    zingen we de mis

Zondag 24 november, 11.00 uur     zingen we de mis

Zondag 8 december, 11.00 uur zingen we de mis

Dinsdag 24 december, 19.00 uur   zingen we de  Nachtmis

Woensdag 25 december, 11,00 uur     zingen we de  Kerstmis

Repetities.

De repetitie, op donderdag, begint stipt om 20:00 uur en duurt tot ca. 22:10 uur. Dus graag tien minuten van te voren aanwezig zijn. Wij repeteren in de Kiezel Mgr. Zwijssenstraat 85 Best. Hierbij heb je de muziek van de lijst “Voorlopig meenemen” bij je, plus het GVL (bruine boek). Alle andere muziek is beschikbaar in de tab “Toegang voor Koorleden”.

Vul tijdens de repetitie eventuele “gaten” door afwezigen op, zodat het koor een compact geheel vormt.
Voor de repetitie worden door 2 mannen ,volgens de lijst, de stoelen en de piano geplaatst.

Bij de dames is er eenzelfde lijst van 2 dames voor het zetten van koffie, thee en de afwas. Om de repetitie na de pauze vlot te laten verlopen, wordt de afwas gedaan na de repetitie.

Wij hebben een druk programma en hebben dus allen iedere repetitie hard nodig. Absentie maakt het nodig de volgende repetitie weer delen te herhalen, wat de voortgang in de muziekstukken sterk vertraagt. Kom daarom als het maar enigszins mogelijk is naar iedere repetitie.

Diensten / uitvoeringen.

Bij de diensten of uitvoeringen zijn we een kwartier van te voren aanwezig. Je hebt alleen de muziek voor de dienst nodig, in de dunne zwarte map, plus het GVL (bruine boek). Ook hier is het handig de muziek in de te zingen volgorde, in je map te zetten. Bij zang uit het GVL, dit bruine boek in de zwarte map leggen. Dit geeft vanuit de kerk een mooier beeld van het koor.

Omdat we vooraan in de kerk zitten, niet hardop praten of gezellig buurten. Dit wordt door mensen in de kerk als storend ervaren.
Op het podium alleen de noodzakelijke dingen meenemen. Dus geen grote tassen, jassen enz.

Vijf minuten voor de aanvang van de dienst zingen we in. Daarna zijn we stil tot de dienst begint.

Tenue.

Op kerkelijke feestdagen en bij bijzondere gelegenheden treden we op in tenue.
Dit is voor de heren een zwarte broek en colbert, een wit overhemd en een stropdas met grijstinten.
Voor de dames een zwarte lange rok of broek. Een effen witte blouse met lange mouwen, waaronder een wit hemd of shirt. Daarop wordt de koorsjaal gedragen. Bij koude is een zwart vest toegestaan.

Wanneer het tenue vereist is, wordt dit op de repetitie aangekondigd en staat het in de muzieklijst voor die dag aangegeven.

Bijzondere gelegenheden.

Op sommige dagen in het jaar hebben we een korte repetitie gevolgd door een activiteit.

– Eind januari / begin februari de jaarvergadering.

– Laatste repetitie voor de zomerstop een vakantieborrel.

– Op 23 november vieren we Sint Cecilia met een hapje en een drankje.

Om de twee jaar, in het oneven jaar, is er in de zomer een jaarfeest dat beurtelings door de heren en de dames wordt georganiseerd.

Meldingen aan het koor.

Verhinderd zijn voor de repetitie of de uitvoering tijdig melden bij de secretaris.
Alle correspondentie aan, of mededelingen voor het koor, richten aan de secretaris.