Over het Lidwinakoor

Het Lidwinakoor Best in het kort.

In 1964 werd het Lidwinakoor opgericht als parochiekoor van de Lidwinaparochie in Hoge Akker. Vanaf de inwijding van de Lidwinakerk (“de ronde kerk”) in 1965 verzorgde het koor de muzikale omlijsting van diensten in deze kerk. Toen de Lidwinakerk in 2010 aan de katholieke eredienst werd onttrokken ging het Lidwinakoor zingen in de Antoniuskerk, de kerk van het Wilhelminadorp.

Nu is de Antoniuskerk één van de kerken van de parochie Odulphus van Brabant. Het Lidwinakoor is nu het kerkkoor van de Antoniuskerk. We zijn een vierstemmig gemengd koor met nu 24 leden. Wij repeteren iedere donderdagavond van september tot en met juni. De repetities zijn in basisschool de Kiezel aan de Monseigneur Zwijsenstraat nummer 85 en beginnen stipt om 20:00 uur.

In deze maanden verzorgen we de muzikale omlijsting van ca. 20 diensten in de Antoniuskerk. We zingen en repeteren onder leiding van dirigent Meeske van Halteren-Loonen begeleid door pianist / organist Alison Black.